• Regulamin konkursu 2019/2020r.

        • Partnerzy konkursu:

           

           

           

           

          Regulamin V Ogólnopolskiego Konkursu "Kodować każdy może"

          1. Organizator:

          Organizatorem konkursu jest Komisja Konkursowa powołana przez Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 48 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Szczecinie- mgr inż. Iwonę Górską.

          Konkurs został objęty patronatem honorowym Prezydenta Miasta Szczecin oraz Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty. 

          Konkurs jest prowadzony pod merytorycznym nadzorem pracowników

          Wydziału Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego
          w Szczecinie (WI ZUT)
          .

          WI ZUT posługuje się tytułem „Partner merytoryczny“.

          2. Cele

          • Popularyzacja umiejętności programowania w języku Scratch.
          • Kształtowanie zdolności samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy
            z zakresu kodowania w języku Scratch.
          • Tworzenie warunków efektywnego współzawodnictwa dla uczniów szkół podstawowych.
          • Integracja środowiska uczniów pasjonujących się programowaniem
            i edukatorów kodowania.

           

          3. Organizacja konkursu:

          • Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych z całej Polski.
          • Konkurs rozgrywany jest w trzech kategoriach wiekowych: klasy II-III (organizatorzy dopuszczają udział uczniów klas pierwszych, z zastrzeżeniem o ocenianiu pracy według kryteriów kategorii klas II-III), klasy 4-5 i klasy 6-7.

           

          4. Terminy:

          • Konkurs składa się z dwóch części: eliminacji i finału.
          • Eliminacje rozgrywane są zdalnie i kończą się 15 stycznia 2020r.
          • Lista uczestników finału zostanie opublikowana 29 stycznia 2020r. na stronie internetowej SP 48, http://www.sp48szczecin.edupage.org w zakładce "Kodować każdy może" znajdującej się w lewym panelu strony.
          • Finał odbędzie się 29 lutego 2020 w siedzibie Wydziału Informatyki ZUT w Szczecinie, ul. Żołnierska 52.

           

           

          5. Eliminacje

          • Jedna szkoła może zgłosić do konkursu maksymalnie 10 skryptów w każdej z kategorii wiekowych (jeden zawodnik może zgłosić tylko jeden skrypt).
          • Zgłoszenia dokonuje opiekun wysyłając na adres: konkurssp48@gmail.com następujące informacje: tytuł pracy; imię i nazwisko autora; klasa i szkoła autora; imię i nazwisko nauczyciela/opiekuna.
          • Opiekun przesyła pracę umieszczając w nazwie pliku imię i nazwisko ucznia (np. annakowalska.sb3). Opiekun załącza również zeskanowaną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, podpisaną przez opiekuna prawnego uczestnika (załącznik do regulaminu).
          • Skrypty spełniające wymagania formalne zgłoszone do konkursu oceniać będzie Komisja Konkursowa.

          Zadania etapu ELIMINACJI

          •  Zadaniem na etapie eliminacji do konkursu „Kodować każdy może” w kategorii klas II- III jest wykonanie animacji nt. wpływu człowieka na zmiany w środowisku naturalnym (animacja jednominutowa).

          Skrypty uczniów klas drugich i trzecich oceniane będą według następujących kryteriów:

          • grafika: 0 –10 punktów,
          • dźwięk: 0 –10 punktów,
          • zróżnicowanie (różnorodność zastosowanych bloków): 0 – 10 punktów,
          • estetyka: 0- 10 punktów.

          Maksymalna liczba punktów wynosi 40.

          • Zadaniem na etapie eliminacji do konkursu „Kodować każdy może” w kategorii klas IV- V jest wykonanie animacji komputerowej pt. „Duszkiem rysowane - jednominutowa animacja nt. wpływu człowieka na zmiany w środowisku naturalnym”.

          Skrypty uczniów klas czwartych i piątych oceniane będą według następujących kryteriów:

          • grafika: 0 –10 punktów,
          • dźwięk: 0 –10 punktów,
          • zróżnicowanie (różnorodność zastosowanych bloków): 0 – 10 punktów,
          • estetyka: 0- 10 punktów,
          • odporność na błędy: 0- 10 punktów.

           

          Maksymalna liczba punktów wynosi 50.

          Wykluczone jest korzystanie z funkcji stemplowania przy tworzeniu animacji. Rysowanie musi wykonywać duszek.

           

          • Zadaniem na etapie eliminacji do konkursu „Kodować każdy może” w kategorii klas VI-VII jest wykonanie gry edukacyjnej promującej zachowania proekologiczne.

          Skrypty uczniów klas szóstych i siódmych oceniane będą według następujących kryteriów:

          • grafika: 0 –10 punktów,
          • dźwięk: 0 –10 punktów,
          • zróżnicowanie (różnorodność zastosowanych bloków): 0 – 10 punktów,
          • estetyka: 0- 10 punktów,
          • odporność na błędy: 0- 10 punktów.

          Maksymalna liczba punktów wynosi 50

          • Prace niezgodne z tematem nie podlegają ocenie Komisji.
          • Spośród zgłoszonych prac Komisja Konkursowa wyłoni 10 finalistów w każdej z kategorii wiekowych. Komisja zastrzega sobie prawo do poszerzenia listy finalistów. Lista finalistów zostanie opublikowana na stronie SP48 - 29 stycznia 2020 roku.

           

          6. Finał

          • Finał konkursu „Kodować każdy może" zostanie rozegrany 29 lutego 2020 roku (sobota), o godz. 11:00 w budynku Wydziału Informatyki, ul. Żołnierska 52. Szczegółowe informacje będą opublikowane na stronie http://www.sp48szczecin.edupage.org w zakładce "Kodować każdy może" ⇒ Wyniki konkursu.
          • Finał składa się z dwóch części: indywidualnej i zespołowej.
          • Indywidualna rozgrywka finałowa:
            • Indywidualna rozgrywka finałowa dla klas II-III trwa 30 min, dla klas IV-V i VI-VII trwa 45 min i we wszystkich kategoriach wiekowych polega na rozwiązaniu zadań przygotowanych przez Komisję Konkursową.
            • Każdy uczestnik finału pracuje przy swoim stanowisku wyposażonym w odpowiednie narzędzia.
            • W każdej kategorii wiekowej wyłonionych zostanie trzech laureatów.
          • Zespołowa rozgrywka finałowa.
            • Zespoły zostaną wyłonione drogą losowania spośród finalistów konkursu w każdej kategorii wiekowej.
            • Zespoły podczas finału stoczą pojedynek na skrypty.
            • Zwycięski zespół w danej kategorii wiekowej zostanie wyróżniony.

           

          7. Postanowienia końcowe:

          • Organizator nie ponosi kosztów przyjazdu ani ewentualnego noclegu dla uczestników na finału.
          • Decyzje Komisji są ostateczne.
          • Komisja nie udziela wyjaśnień dotyczących wykonanych prac.

           

          Załącznik:

          Zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych-uczestnika-konkursu.pdf

    • Kontakt

      • Szkoła Podstawowa nr 48 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu
      • 91 487 33 03
      • ul.Czorsztyńska 35 71-201 Szczecin Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych