Regulamin konkursu 2019/2020r.
Partnerzy konkursu:
Regulamin V Ogólnopolskiego Konkursu "Kodować każdy może"
1. Organizator:
Organizatorem konkursu jest Komisja Konkursowa powołana przez Dyrektor Szkoły Podstawowej Nr 48 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Szczecinie- mgr inż. Iwonę Górską.
Konkurs został objęty patronatem honorowym Prezydenta Miasta Szczecin oraz Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty.
Konkurs jest prowadzony pod merytorycznym nadzorem pracowników
Wydziału Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego
w Szczecinie (WI ZUT).WI ZUT posługuje się tytułem „Partner merytoryczny“.
2. Cele
- Popularyzacja umiejętności programowania w języku Scratch.
- Kształtowanie zdolności samodzielnego zdobywania i pogłębiania wiedzy
z zakresu kodowania w języku Scratch. - Tworzenie warunków efektywnego współzawodnictwa dla uczniów szkół podstawowych.
- Integracja środowiska uczniów pasjonujących się programowaniem
i edukatorów kodowania.
3. Organizacja konkursu:
- Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych z całej Polski.
- Konkurs rozgrywany jest w trzech kategoriach wiekowych: klasy II-III (organizatorzy dopuszczają udział uczniów klas pierwszych, z zastrzeżeniem o ocenianiu pracy według kryteriów kategorii klas II-III), klasy 4-5 i klasy 6-7.
4. Terminy:
- Konkurs składa się z dwóch części: eliminacji i finału.
- Eliminacje rozgrywane są zdalnie i kończą się 15 stycznia 2020r.
- Lista uczestników finału zostanie opublikowana 29 stycznia 2020r. na stronie internetowej SP 48, http://www.sp48szczecin.edupage.org w zakładce "Kodować każdy może" znajdującej się w lewym panelu strony.
- Finał odbędzie się 29 lutego 2020 w siedzibie Wydziału Informatyki ZUT w Szczecinie, ul. Żołnierska 52.
5. Eliminacje
- Jedna szkoła może zgłosić do konkursu maksymalnie 10 skryptów w każdej z kategorii wiekowych (jeden zawodnik może zgłosić tylko jeden skrypt).
- Zgłoszenia dokonuje opiekun wysyłając na adres: konkurssp48@gmail.com następujące informacje: tytuł pracy; imię i nazwisko autora; klasa i szkoła autora; imię i nazwisko nauczyciela/opiekuna.
- Opiekun przesyła pracę umieszczając w nazwie pliku imię i nazwisko ucznia (np. annakowalska.sb3). Opiekun załącza również zeskanowaną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, podpisaną przez opiekuna prawnego uczestnika (załącznik do regulaminu).
- Skrypty spełniające wymagania formalne zgłoszone do konkursu oceniać będzie Komisja Konkursowa.
Zadania etapu ELIMINACJI
- Zadaniem na etapie eliminacji do konkursu „Kodować każdy może” w kategorii klas II- III jest wykonanie animacji nt. wpływu człowieka na zmiany w środowisku naturalnym (animacja jednominutowa).
Skrypty uczniów klas drugich i trzecich oceniane będą według następujących kryteriów:
- grafika: 0 –10 punktów,
- dźwięk: 0 –10 punktów,
- zróżnicowanie (różnorodność zastosowanych bloków): 0 – 10 punktów,
- estetyka: 0- 10 punktów.
Maksymalna liczba punktów wynosi 40.
- Zadaniem na etapie eliminacji do konkursu „Kodować każdy może” w kategorii klas IV- V jest wykonanie animacji komputerowej pt. „Duszkiem rysowane - jednominutowa animacja nt. wpływu człowieka na zmiany w środowisku naturalnym”.
Skrypty uczniów klas czwartych i piątych oceniane będą według następujących kryteriów:
- grafika: 0 –10 punktów,
- dźwięk: 0 –10 punktów,
- zróżnicowanie (różnorodność zastosowanych bloków): 0 – 10 punktów,
- estetyka: 0- 10 punktów,
- odporność na błędy: 0- 10 punktów.
Maksymalna liczba punktów wynosi 50.
Wykluczone jest korzystanie z funkcji stemplowania przy tworzeniu animacji. Rysowanie musi wykonywać duszek.
- Zadaniem na etapie eliminacji do konkursu „Kodować każdy może” w kategorii klas VI-VII jest wykonanie gry edukacyjnej promującej zachowania proekologiczne.
Skrypty uczniów klas szóstych i siódmych oceniane będą według następujących kryteriów:
- grafika: 0 –10 punktów,
- dźwięk: 0 –10 punktów,
- zróżnicowanie (różnorodność zastosowanych bloków): 0 – 10 punktów,
- estetyka: 0- 10 punktów,
- odporność na błędy: 0- 10 punktów.
Maksymalna liczba punktów wynosi 50
- Prace niezgodne z tematem nie podlegają ocenie Komisji.
- Spośród zgłoszonych prac Komisja Konkursowa wyłoni 10 finalistów w każdej z kategorii wiekowych. Komisja zastrzega sobie prawo do poszerzenia listy finalistów. Lista finalistów zostanie opublikowana na stronie SP48 - 29 stycznia 2020 roku.
6. Finał
- Finał konkursu „Kodować każdy może" zostanie rozegrany 29 lutego 2020 roku (sobota), o godz. 11:00 w budynku Wydziału Informatyki, ul. Żołnierska 52. Szczegółowe informacje będą opublikowane na stronie http://www.sp48szczecin.edupage.org w zakładce "Kodować każdy może" ⇒ Wyniki konkursu.
- Finał składa się z dwóch części: indywidualnej i zespołowej.
- Indywidualna rozgrywka finałowa:
- Indywidualna rozgrywka finałowa dla klas II-III trwa 30 min, dla klas IV-V i VI-VII trwa 45 min i we wszystkich kategoriach wiekowych polega na rozwiązaniu zadań przygotowanych przez Komisję Konkursową.
- Każdy uczestnik finału pracuje przy swoim stanowisku wyposażonym w odpowiednie narzędzia.
- W każdej kategorii wiekowej wyłonionych zostanie trzech laureatów.
- Zespołowa rozgrywka finałowa.
- Zespoły zostaną wyłonione drogą losowania spośród finalistów konkursu w każdej kategorii wiekowej.
- Zespoły podczas finału stoczą pojedynek na skrypty.
- Zwycięski zespół w danej kategorii wiekowej zostanie wyróżniony.
7. Postanowienia końcowe:
- Organizator nie ponosi kosztów przyjazdu ani ewentualnego noclegu dla uczestników na finału.
- Decyzje Komisji są ostateczne.
- Komisja nie udziela wyjaśnień dotyczących wykonanych prac.
Załącznik:
Zgoda-na-przetwarzanie-danych-osobowych-uczestnika-konkursu.pdf